Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Butik Rosenrod
CVR: 27282849
Østergade 18
7600 Struer
kontakt[@]butikrosenrod.dk
97850036
–
Blomster til levering i Struer og omegn
Alle vores buketter og arrangementer bindes af egne erfarne blomsterdekoratører.
Når du bestiller via hjemmesiden, til lokal levering, vælger du en stil og en pris, og hvor billedet er vejledende.
Vores dygtige personale varetager herefter sammensætningen af blomsterne, ud fra sæson og bedst tilgængelige kvalitet.
Vi anvender denne fremgangsmåde for at sikre, at det altid er årstidsbestemte blomster og den bedste kvalitet du oplever.
Du bestemmer stil, farve og pris – vores dekoratører sammensætter og designer din helt unikke buket. Hver gang.
–
Bestilling til afhentning hos Butik Rosenrod
Hvis du bestiller til afhentning i butikken i Struer, skal bestillingen være afgivet senest 2 timer før afhentning.
Dette både hverdage og lørdage. Via vores hjemmeside kan du også bestille buketter eller andet til afhentning. Her får du en mail, når din ordre er klar til dig.
Afhentning skal ske inden for åbningstiden.
Skulle du være udfordre på at bestille indenfor de to timer, eller du ikke kan få vores online-bestilling til at virke, så kan du ringe til os, så prøver vi gerne at hjælpe dig.
–
Bestillinger til levering i hele Danmark, minus Grønland og Færøerne
Da Butik Rosenrod samarbejder med Euroflorist kan du bestille blomster hos os, til levering i hele landet.
Når du bestiller til levering udenfor vores lokalområde, vælges dine blomster ud fra Euroflorist’s sortiment.
For levering samme dag skal du bestille inden kl.12.00 på hverdage og kl.10 lørdag.
Udbringning i hele landet koster 70,- kr. bestillingen være afgivet inden 12.00 på hverdage og inden kl. 10 om lørdagen. Udbringning i hele Danmark koster 70 kr.
Alle buketter leveret via Euroflorist er sammensat af lokale florister ud fra kvalitet og godt håndværk. Det produkt der leveres vil så vidt det er muligt, ligne de billeder der er vist på hjemmesiden. Dog kan billede og de endelige produkt godt varierer.
Der kan der forekomme faglige og kvalitetsmæssige afvigelser fra billede til produkt afhængig af blomsternes tilgængelighed i området og efter sæson.
Tilgængeligheden af visse blomster varierer i løbet af året, og i tilfælde af at floristen ikke kan skaffe de bestilte blomster, bliver disse erstattet af lignende. Ligesom blomsterne kan variere, kan antallet af tilbehør i buketter, arrangementer og planter også variere. Vores florister vil naturligvis altid gøre deres bedste for at levere det bestilte produkt. Hvis dette ikke er muligt, vil floristen levere blomster i samme farve og form som dét der er blevet bestilt.
Ved køb af Euroflorists produkter, er Euroflorists købsvilkår gældende.
–
Bestillinger til udlandet:
Butik Rosenrod samarbejder med Euroflorist om levering af blomster i udlandet.
Ved levering i/til udlandet kan Butik Rosenrod ikke garantere det ønskede indhold i buketter/arrangementer.
Her til er sortiment i de forskellige lande og efter sæson meget afvigende. Vi bestræber os naturligvis informere om særlige ønsker i bestillingen, så den leverende florist, uanset land, kan efterleve dette, hvis muligt.
Ved køb af Euroflorists produkter er Euroflorists købsvilkår gældende.
–
Betaling
I butikken i Struer kan du betale kontakt, på kort eller via mobilepay.
I vores webshop kan du betale digital, via kort eller mobilepay
Vi tager ikke kortgebyr.
På Butikrosenrod.dk kan du betale med Dankort, eDankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB og American Express. Ved kortbetaling hæves beløbet på leveringsdatoen.
Alle priser er inkl. moms.
*Bemærk, at der dog stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU.
–
Gavekort
Vi har 2 typer gavekort.
Vores eget gavekort som du kan købe i butikken eller via webshoppen, til køb hos Butik Rosenrod.
Vores andet gavekort er et gavekort der kan anvendes både gos Butik Rosenrod og i Euroflorits andre forretninger.
Et gavekort er gyldig i 3 år hvis det ikke har udløbsdato.
På køb af selve gavekortet er der 14 dages fortrydelsesret.
Gavekort kan ikke ombyttes til kontant udbetaling.
–
Tillægsprodukter
Under bestillingsprocessen har du mulighed for at købe tillægsprodukter som gaver og tilbehør.
–
Bestilling til lokal levering i Struer
Butik Rosenrod garanterer levering samme dag, hvis bestillingen gennemføres inden klokken 13.00 mandag til fredag, samt før klokken 10.00 lørdag.
Vi leverer som udgangspunkt ikke blomster på søndage og helligdage, med mindre søndag er en særlig blomsterdag, fx. Mors dag.
Ved bestilling EFTER overnævnte tidspunkter kan vi ikke garantere levering samme dag, hvorfor der muligvis leveres næste hverdag.
OBS! Bestilles der efter ovenstående tidspunkter, gives der samtykke til, i tilfælde af at vi ikke kan nå at levere samme dag, at der leveres næste hverdag.
Levering sker mellem 09:00 – 17:00 på hverdage og 09:00 – 13:00 på lørdage.
Vi kan ikke garantere levering på bestemte tidspunkter. Vi vil dog altid forsøge at imødekomme eventuelle ønsker.
Dette er ikke gældende for begravelser. (Se yderligere information under Begravelser).
Leveringer til firmaadresser sker inden for kontortid, og skal bestilles i god tid. Ved leveringer til for eksempel skoler, plejehjem, sygehus eller firmaer leveres bestillingen oftest i receptionen eller efter aftale.
Vi tager forbehold for ekstreme vejrsituationer som fx sne, is, storm, og vejrlig i øvrigt. Under ekstreme vejrforhold kan vi ikke garantere, at din bestilling leveres på den bestilte dag, men vi vil naturligvis gøre vores yderste for at nå frem, hurtigst muligt.
Undtaget er levering til begravelse, her kan et bestemt tidspunkt angives og vi garanterer leveringen til det angivne tidspunkt, forudsat at ordren er afgivet inden nedenstående deadline.
–
Begravelse
I forbindelse med begravelser skal vi have modtaget bestilling på bårebuketter og arrangementer, senest dagen inden begravelsen.
Dette er din garanti for, at vi kan nå at levere det ønskede.
Ved bestilling til begravelser er det vigtigt at angive STED + TID under bemærkninger ved bestilling. Blomster til begravelse leveres ca. en time før begravelsen finder sted og lægges altid i kapellet eller i våbenhuset.
Kondolencebuketter leveres samme dag, ved bestilling inden kl. 13 på hverdage og kl. 10 på lørdage.
Du er altid velkommen til at kontakte Butik Rosenrod på telefon 97850036, hvis du har spørgsmål eller ønsker til din bestilling.
Du kan også forsøge at ringe til os, hvis du ikke har nået at bestille inden overstående frist, så ser vi om vi kan hjælpe dig.
–
Leveringssikkerhed
Bestilleren er ansvarlig for at modtagerens oplysninger er fuldstændige og korrekte.
Er oplysningerne ikke korrekte, erstattes eventuelle fejlleveringer eller leveringsforsinkelser ikke.
Ved bestillinger til hospitaler og sygehuse er det vigtigt at give så nøjagtige oplysninger som muligt. Oplys både afdeling og stuenummer.
Venligst bemærk, at vi altid har lov til at kontakte modtageren hvis der skulle være tvivl om leveringsadressen.
Det er op til Butik Rosenrod ALTID at vurdere, om det er forsvarligt at stille buketten i forhold til vejrforhold med mere.
Hvis det bedømmes at blomsterne ikke kan sættes ved døren eller et andet sted, tages de med tilbage til butikken. Modtageren får et kort om at buddet har været på adressen, og at blomsterne kan afhentes i butikken i Struer efter aftale.
Det samme gør sig gældende, hvis modtageren ikke er på leveringsadressen når blomsterne leveres og buketten ikke kan sættes ved døren, eller afleveres hos naboen.
Er bestillingen til en etageejendom, eller anden ejendom, hvor det ikke er muligt at komme ind i opgangen, tages bestillingen med tilbage til butikken. Er det ikke muligt at aflevere et kort om at vi har forsøgt at levere bestillingen (primært pga. aflåste hoveddøre til trappeopgange)forsøges modtager kontaktet pr. telefon.
Butik Rosenrod og modtager kan indbyrdes blive enige om anden leveringsdag end angivet på bestillingen. Modtager skal da kontakte Butik Rosenrod, så snart modtager kender til bestillingen.
Hvis de bestilte blomster ikke er blevet leveret på den valgte dag, og bestillingen er afgivet inden vores leveringsgaranti er udløbet, har kunden ret til at ophæve købet. Dette er kun muligt under forudsætning af, at korrekte oplysninger om modtageren er angivet, samt at modtageren har været tilgængelig og har kunnet tage imod blomsterne.
–
Ordrebekræftelse
Alle kunder modtager ved internetkøb en bekræftelse både på skærm og via e-mail på, at ordren er modtaget.
Betingelser for levering gælder som beskrevet ovenfor.
Modtager du ikke en ordrebekræftelse, venligst kontakt da Butik Rosenrod.
–
Garanti
Vi garanterer, at din blomsterhilsen eller andet bestilling er frisk ved modtagelsen, og at værdien svarer til det bestilte.
.
Fortrydelse og Reklamationer
Købelovens regler finder anvendelse på varekøb.
Hvis kvaliteten eller udførelsen ikke lever op til forventningerne, beder vi dig kontakte Butik Rosenrod.
Da blomster er en ferskvare, er det nødvendigt at man henvender sig hurtigst muligt efter levering, så vi har mulighed for at vurdere varen og eventuelt bytte den.
Det er altid en god ide at klage så hurtigt som muligt ved eksempelvis afskårne blomster, da det ellers kan være svært at vurdere, om der foreligger en mangel ved varen eller ej. Reklamationen skal ske uden ugrundet ophold efter levering så vi kan rette eventuelle fejl eller mangler.
Lever kvaliteten eller udførelsen ikke op til dine forventninger beder vi dig kontakte Butik Rosenrod, hurtigst muligt og helst samme dag som levering er foretaget. En reklamation skal finde sted senest første hverdag efter leveringsdagen, og vurderingen vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed.
Tag flere billeder af den leverede vare og send dem til os, hurtigst muligt, da billeder gør det lettere for os at vurdere klagen.
–
Fortrydelsesret
Som udgangspunkt er der ikke fortrydelsesret på afskårne blomster og buketter, da der er tale om levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Dog tilbyder vi at du kan fortryde ordren inden den påbegyndes.
Hos Helles Blomster kan du fortryde din bestilling ved at e-maile eller ringe til os helt frem til den sidste hverdag før leveringsdagen.
Ved køb af tillægsprodukter som brugskunst, vaser mm. gælder købelovens øvrige bestemmelser.
Ved kæb af chokolade, likør, spiritus mm. gælder særlige regler for fortrydelse, da varen ikke må være åbnet eller forsejlning brudt.
–
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
–
Persondatapolitik
Butik Rosenrod behandler alle kundeoplysninger fortroligt. Kundens oplysninger skal være korrekte, da vi måske har behov for at komme i kontakt med dig. For at du kan indgå købsaftale med Butik Rosenrod, har vi derfor brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Oplysningerne fra bestillingerne videregives ikke i markedsføringsøjemed, og vi sender ikke uopfordrede e-mails ud fra disse oplysninger. Personoplysningerne registreres hos Butik Rosenrod og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige er Butik Rosenrod.
Som registreret hos Butik Rosenrod, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: kontakt[@]butikrosenrod.dk
–
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Butik Rosenrod på email: kontakt[@]Butik Rosenrod.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
www.forbrug.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
–
Butik Rosenrod forbeholder sig ret til, uden varsel, at ændre i salgs- og leveringsbetingelserne.